HILDA-palvelun helppokäyttöisyys ja monipuolisuus vetoavat asiakkaisiin

Toukokuussa teetetyn kyselyn perusteella Kardemummon asiakkaat kokevat HILDAn helppokäyttöisenä ja monipuolisena sisältöpalveluna, joka helpottaa toiminnan järjestämistä ja säästää hoivakodin henkilöstöä suunnittelu- ja valmistelutyöltä.

Teetimme kesän kynnyksellä asiakkaillemme sähköisen kyselyn, jossa selvitimme hoivakotien henkilöstön käyttökokemuksia HILDA-palvelusta. Lähes sadan vastaajan joukko koostui HILDA-palvelua käyttävistä asiakkaistamme, joista valtaosa on koulutukseltaan sairaanhoitajia ja lähihoitajia.

Lähes 98 prosenttia kyselyyn vastanneista totesi HILDA-palvelun helpottaneen toiminnan järjestämistä heidän yksikössään. Lähes kolmannes vastaajista pitää palvelua erittäin sopivana omaan työhön, ja loputkin vastaajat arvioivat sen melko sopivaksi työkaluksi.

– HILDA on tuonut yksikköömme enemmän iloa ja yhteistä tekemistä, kertoo eräs vastaaja ja jatkaa: Hoitajatkin osallistuvat, kun ei tarvitse itse aina olla ohjaajana.

Palvelun ansioksi koetaan sen helppokäyttöisyys sekä ajan säästyminen suunnittelu- ja valmistelutyössä. Kynnys järjestää toimintaa madaltuu, kun hoitajan ei tarvitse itse keksiä tai valmistella sen sisältöä.

– Hieno apuväline järjestää aktiviteettia kun ei itse oikein ole sellainen ihminen jotta mitään keksisi, kommentoi eräs vastaaja.

Kyselyn perusteella hoitajat osallistuvat HILDA-hetkiin mielellään ohjaamalla, herättämällä keskustelua sisällöissä olevien osallistavien kysymysten pohjalta sekä olemalla yhteisissä hetkissä läsnä. Katsottavat sisällöt valitaan usein yhdessä hoivakodin asukkaiden kanssa.

HILDA-palvelun sisällöistä kolmen toivotuimman kärkeen asiakaskyselyssä nousivat musiikkisisällöt, perinteisiin liittyvät teemat sekä erilaiset visailut.

– Kaikki sisältö on ollut pidettyä. Erityisesti perinteisiin liittyvät ohjelmat ovat olleet todella pidettyjä, joten niistä aiheista toivoisi sisältöä vielä laajemminkin, yksi vastaajista kommentoi.

HILDA-palvelun asiakassuositteluindeksi 73

Kevään asiakaskyselyssä kartoitettiin myös, kuinka todennäköisesti kyselyyn vastanneet suosittelisivat HILDA-palvelua jossakin toisessa yksikössä työskentelevälle ystävälle. Asiakaskyselyn vastausten perusteella saimme asiakkaiden suositteluhalukkuudesta kertovaksi NPS-luvuksi 73, joka antaa yrityksen suuntaan signaalia erittäin tyytyväisistä palvelun käyttäjistä.

HILDA-palvelun helppokäyttöisyys nousi vastauksissa tärkeimmäksi suosittelemisen syyksi. Moni asiakkaistamme suosittelisi palvelua ystävälleen myös monipuolisen ja laadukkaan sisällön vuoksi.

Lue myös

Tilaa uutiskirje

Olen:
Kiitos liittymisestäsi uutiskirjeemme tilaajaksi!
Saat jatkossa kirjeemme kuukausittain sähköpostiisi.
Oho! Jotain meni pieleen lomaketta lähetettäessä.